• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٤:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٣٦
چمران: 9-225

به همان میزان که انتقاد می‌کنیم تلاش هم کنیم/ موضوع حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری حیثیتی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حل مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی را یک موضوع حیثیتی برای کشور و مدیریت شهری خوانده و خواستار عزم عمومی برای حل این مسئله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در توضیح ابهامات پیش آمده در خصوص صدور مجوز جابجایی درختان در شهر تهران، اظهار داشت: باید پیمانکارانی که کار جابجایی درختان را انجام می‌دهند؛ مورد تأیید فضای سبز باشند که سازمان مربوطه این کار را انجام می‌دهد. اما باید در این مورد نظارت کافی هم اعمال شود. درخت برای ما ارزش بسیار بالایی دارد و باید از آن به خوبی محافظت شود.
 
آنچه توقع داشتیم هنوز محقق نشده است 
چمران در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی با بیان اینکه هنوز آنچه را که در این حوزه توقع داشتیم محقق نشده، یاد آور شد: قرارداد واگن‌هایی که قرار شد به ناوگان حمل و نقل ریلی اضافه شود مربوط به سال ۱۳۹۶ است که عملیاتی نشد. در همان زمان نیز تلاش‌های بسیاری برای اجرایی شدن این قرارداد انجام شد که با پیگیری‌های فراوان و نفس‌گیر تازه به این مرحله رسیده است. در این مورد باید ابتدا مشخصات فنی این واگن‌ها به تأیید دولت برسد که انتظار می‌رود وزیر کشور هر چه سریعتر این کار را انجام دهد، لذا درخواست می‌شود همه افراد و دستگاه‌های ذیربطی که کاری از دستشان بر می‌آید و حتی تک تک اعضای شورا به میدان آمده و در این باره تلاش‌های لازم را داشته باشد. تعلل در این باره صرفا زمان تحویل واگن‌ها را طولانی‌تر می‌کند.
 
موضوع حمل و نقل برای مدیریت شهری حیثیتی است 
چمران افزود: اگر تعداد واگن‌های سفارش شده تحویل گرفته شود؛ میزان جابجایی و حمل مسافر در مترو دو برابر میزان فعلی می‌شود. این یک موضوع حیثیتی برای شهر تهران، شورای شهر، شهرداری و البته کشور است. این مسئله در خصوص اتوبوس نیز صادق است. همه باید به میدان بیایند تا این معضل و کمبود بزرگ شهر جبران شود. 
 
برقی شدن ناوگان حمل و نقل عمومی یک جهش بزرگ در حل آلودگی هواست 
رئیس شورا در خصوص برقی شدن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز تصریح کرد: کمبود برق با اقداماتی که در نیروگاه‌ها و نیز صرفه‌جویی‌هایی که انجام می‌شود، قابل جبران است. اگر این تحول در حمل و نقل عمومی ایجاد شده و ناوگان حمل و نقل عمومی برقی شود، یک جهش بزرگ در زدودن آلودگی هوا خواهیم داشت؛ در این خصوص نیز باید تلاش‌های لازم انجام شود. جلساتی با مسئولان در این باره برگزار شده و نتایج خوبی داشته است؛ درخواست می‌شود که همه با هم تلاش کنیم و انتظار نداشته باشیم که شهرداری به تنهایی این کار را انجام دهد و ما فقط تماشاگر باشیم. ما با این روند به جایی نمی‌رسیم. به همان میزان که انتقاد می‌کنیم و انتظار داریم مشکلات حل شود خود نیز باید به میدان آمده و نباید انتظار یک طرفه داشته باشیم.
 
کد خبر: 9-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: